Ulga na ekspansję pozwala na dodatkowe odliczenie od podstawy opodatkowania, kosztów uzyskania przychodów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. W praktyce, korzystając z ulgi na ekspansję, przedsiębiorstwo ma możliwość dwukrotnego odliczenia niektórych wydatków poniesionych na promocję swoich produktów, zarówno w kraju jak i poza granicami Polski. Dzięki uldze na ekspansję koszty działań marketingowych, ponoszone standardowo przez większość przedsiębiorstw, są dodatkowo premiowane.
Ulga na ekspansję

Ulga na ekspansję
Czym jest ulga na ekspansję
Ulga na ekspansję pozwala na dodatkowe odliczenie od podstawy opodatkowania, kosztów uzyskania przychodów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. W praktyce, korzystając z ulgi na ekspansję, przedsiębiorstwo ma możliwość dwukrotnego odliczenia niektórych wydatków poniesionych na promocję swoich produktów, zarówno w kraju jak i poza granicami Polski.
Wysokość dodatkowego odliczenia wynosi do 1 000 000 złotych, co przy stawce podatku w wysokości 19% przekłada się na obniżenie zobowiązania podatkowego nawet o kwotę 190 000 złotych rocznie.
Warunkiem skorzystania z ulgi jest to, aby w okresie 2 kolejno następujących po sobie lat podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, podatnik:
- zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
Koszty kwalifikowane
Za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów uznaje się m.in. koszty:
- uczestnictwa w targach (koszty stoiska, noclegów, przelotów),
- działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek, dotyczących produktów;
- dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów;
- przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów, w szczególności dotyczącej certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych;
- przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym podmiotom.
Ograniczenia
Przepisy przewidują pewne wyłączenia prawa do skorzystania z ulgi na ekspansję, które nie przysługuje m.in. w przypadkach:
- korzystania ze zwolnień podatkowych (SSE lub decyzja o wsparciu nowej inwestycji),
- uzyskania zwrotu poniesionych wydatków w jakiejkolwiek formie (np. dotacja).
